Jak rozreklamować sklep internetowy?
Jak rozreklamować sklep internetowy?
Sklepy internetowe zdobywają coraz większą popularność oraz zaufanie wśród konsumentów. Już nie obawiamy się robić zakupów przez Internet, zwłaszcza kiedy sklep ma wiele pozytywnych opinii od poprzednich, zadowolonych klientów. Jeśli jednak jesteś nowy na rynku, nie możesz się pochwalić renomą i naturalnym wręcz marketingiem szeptanym, musisz skorzystać z innych metod. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci efektywnie rozreklamować twój sklep internetowy.
Fanpage na Facebooku
Obecnie spora część konsumentów korzysta z Facebooka i to właśnie na nim możesz spróbować się wypromować. Warto być aktywnym, wrzucać nowe informacje, zwłaszcza te o wyprzedażach, promocjach, nowych produktach. Na fanpage’u konsumenci będą mogli cię również oceniać, co także będzie stanowiło formę reklamy, jeśli, rzecz jasna, komentarze będą pozytywne.
Link sponsorowany
Pamiętaj o tym, jak wielką siłę mają wyszukiwarki internetowe. Niestety, jeśli jesteś nowy, to pewnie znajdziesz się na dalekiej pozycji, do której nikt nie dotrze. Dlatego też warto zainwestować w sponsorowany link. Dzięki temu pojawisz się w wyszukiwarce na samej górze – z prawej strony lub nad innymi hasłami. To da ci dużą przewagę nad konkurencją – pamiętaj, że ludzie są z natury leniwi i nie chce im się szukać po kilku stronach najlepszej oferty.
Artykuły sponsorowane
Kolejną rzeczą, jaką możesz zrobić, jest artykuł sponsorowany. Najlepiej, gdyś umówił się z jakimś znanym blogerem i zapłacił mu za jeden wpis na temat twojego sklepu. Nie martw się, nie są to nachalne reklamy, a raczej subtelne, ale skuteczne wspomnienie o sklepie, podanie do niego linku i opisanie go w kilku ciepłych słowach. Jeśli blog ma dużo czytelników, to możesz być pewien, ze taki artykuł będzie dobrą inwestycją.
Maile
Możesz także stworzyć swoją bazę danych z adresami mailowymi i za pomocą wysyłania wiadomości promować swój sklep. To bardziej żmudny, ale także tańszy sposób niż dwa poprzednie.
Obecność na targach
Każda branża co najmniej raz do roku spotyka się na targach. Warto wówczas wykupić swoje miejsce i również promować swój sklep w taki sposób. Możesz obawiać się o to, czy nie zginiesz w tłumie znanych marek, ale nie martw się – większość osób przychodzi tam po to, aby rozeznać się na rynku, zobaczyć nowinki i zapoznać się nie tylko ze znanymi firmami. Pamiętaj, aby zatrudnić hostessę, która będzie stała przed stoiskiem i zapraszała do niego. Warto także zainwestować w foldery, wizytówki oraz cukierki owinięte w papierki z logo oraz adresem internetowym sklepu.
Stoisko w pasażu handlowym
Nawet jeśli twój sklep działa tylko w Internecie, warto pomyśleć o małym stoisku w pasażu handlowym. Możesz tam wystawić część produktów oraz katalog, by pokazać, co można u ciebie zamówić i kupić. To będzie bardzo dobrą, wręcz żywą reklamą. Codziennie przez sklep wielkopowierzchniowy przechodzą tłumy ludzi i na pewno spora część z nich cię zauważy.