Sposoby na reklamowanie bloga

Opiekun artykułu: misssza
Advertising
Sposoby na reklamowanie bloga

Sposoby na reklamowanie bloga

W obecnych czasach najłatwiej i najszybciej można zaistnieć w Internecie. Dlatego też wiele osób, które prowadzą jakąś działalność, mają pasję w postaci gotowania, fotografii czy modelarstwa, zakłada blogi, gdzie nie tylko mogą wypromować swoją osobę i twórczość, ale także budować grupę czytelników i dzielić się z nimi swoimi przemyśleniami, wrażeniami z różnych wydarzeń. Blog to naprawdę potężne narzędzie, które pozwala rozwinąć skrzydła, jeśli tylko poświęcamy mu wystarczająco dużo czasu. Na początek jednak może być nam trudno rozreklamować naszego bloga i zdobyć wiernych czytelników, dzięki którym pisanie i publikowanie będzie miało jakikolwiek sens. Z poniższych porad dowiesz się, co powinnaś robić, a czego po prostu nie wypada. Powodzenia w prowadzeniu bloga!

Advertising
Advertising
Wskazówki:

Pamiętaj, że najlepszą reklamą dla bloga jest jego treść. Jeśli masz dobry pomysł, konsekwentnie i często wrzucasz nowe posty, a także dbasz, by były one ciekawe, wówczas na pewno na dłużej zatrzymasz czytelników.

  • Komentuj wpisy innych blogerów

    W dużej mierze czytelnikami blogów są autorzy innych blogów, którzy tworzą tak zwaną blogosferę. Najlepiej to właśnie od nich zacząć zdobywanie swoich czytelników. Zapomnij jednak o wpisach typu „Fajny tekst. Zapraszam do mnie”. To zdecydowanie najgorsze, co możesz zrobić i z pewnością nie zjedna ci czytelników, a może nawet zostać odebrane jako SPAM i usunięte. Komentuj tylko wpisy na tych blogach, które czytasz z chęcią i które rzeczywiście cię interesują. Jeśli czujesz, że masz coś ciekawego do powiedzenia, to dopiero wówczas zostaw pod wpisem kilka słów od siebie. Nie zapraszaj jednak do siebie – w formularzu komentarza można wpisać swoją stronę internetową. Dzięki temu ten, kto będzie chciał, trafi na twojego bloga.

  • Fanpage

    Najszybciej uda ci się zaistnieć dzięki Facebookowi. Choć od kilku miesięcy wróży się koniec jego ery, to nadal działa, zrzesza wielu użytkowników i ma się dobrze. Fanpage bloga daje ci natomiast możliwość szybkiej reklamy oraz lawinowej reakcji – kiedy kilka osób polubi twój profil albo udostępni twój wpis, to następnych kilkanaście zobaczy go w swoich powiadomieniach. I tak dalej, i tak dalej… Dodatkowo, fanpage umożliwia ci robienie szybkich konkursów, które także sprawią, że zdobędziesz trochę fanów więcej. Poza tym pamiętaj, iż fanpage nie może być wierną kopią twojego bloga. Powinnaś dzielić się na nim swoimi przemyśleniami, ale przede wszystkim fajnymi linkami czy zdjęciami.

  • Katalog blogów

    Katalog blogów

    Kolejną dobrą możliwość na rozpropagowanie swojego bloga są katalogi blogów. W sieci jest ich naprawdę wiele. Niektóre z nich są tematycznie, inne ogólne. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zapisała się do kilku z nich. Dzięki temu każdy twój nowy post pojawi się w takim katalogu i czytelnicy blogów, którzy z nich korzystają, szybko cię zauważą. Pamiętaj tylko o tym, aby fotografia główna oraz tytuł postu były chwytliwe i ciekawe. To znacznie szybciej przyciągnie uwagę potencjalnych czytelników.