5 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

Opiekun artykułu: jakub
Advertising
5 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

5 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie

Coraz więcej osób korzysta z oferty sklepów internetowych. W Internecie można w zasadzie kupić wszystko, a firmy oprócz sklepów stacjonarnych oferują ich odpowiedniki w Sieci. Coraz ważniejsza zatem staje się kwestia, w jaki sposób pozyskać większą liczbę klientów i sprzedać im więcej towarów. 5 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie prezentujemy w tym artykule.

Advertising
Advertising
  • Pomóż klientowi dokonać wyboru

    Pomóż klientowi dokonać wyboru

    Bogata oferta sklepu internetowego może utrudniać klientom dokonanie wyboru. Uproszczenie oferty spowoduje, że decyzje będą podejmowane szybciej i rzadziej klient wycofa się bez dokonania zakupu. Pomocne może być zestawianie ze sobą towarów o różnych parametrach. Warto wyróżniać nowości oraz artykuły w obniżonych cenach, będące na wyprzedaży. Wysyłanie do klientów newslettera z propozycjami konkretnych towarów, którymi kiedy się zainteresował, również może być pomocne.

  • Stwórz możliwość wyrażenia opinii

    Kupujący w sklepach internetowych chętnie czytają opinie innych klientów, dzięki temu bowiem mają wrażenie, że kupują dobry, sprawdzony towar. Dlatego warto umożliwić klientom umieszczanie komentarzy na temat produktów. Aby uniknąć pojawiania się negatywnych i obraźliwych komentarzy od anonimowych osób, warto umożliwić umieszczanie postów jedynie zalogowanym użytkownikom. Natomiast nie należy usuwać negatywnych opinii, choć trzeba na nie odpowiedzieć.

  • Używaj materiałów wideo

    W sklepie stacjonarnym można nie tylko obejrzeć towar, ale także wziąć go do ręki oraz poprosić sprzedawcę o dodatkowe informacje i objaśnienia. Sklep internetowy udostępnia jedynie opis produktu i jego zdjęcie (czasem galerię zdjęć z możliwością ich powiększenia). To jednak ciągle za mało dla części klientów. Dlatego tak ważne są materiały wideo. Ukazują one przedmiot dokładniej niż zdjęcia, prezentują, jak się go używa i są łatwiejsze w odbiorze niż tekst. Filmy wideo budzą zainteresowanie i generują duży ruch na stronie.

  • Stosuj cross-selling i up-selling

    Stosuj cross-selling i up-selling

    Praca nie kończy się w momencie, gdy klient kupił produkt z naszej oferty. Można dzięki metodom cross-sellingu i up-sellingu nakłonić go, by zdecydował się na więcej towarów albo nabył droższy asortyment. Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa, polega na tym, że oferujemy dodatkowy produkt powiązany z tym, który już został kupiony. Klient zakupił na przykład sprzęt sportowy, a my oferujemy produkty do jego konserwacji. Dzięki tej metodzie sprzedaż się zwiększa, choć nie musieliśmy pozyskiwać nowych klientów. Nie tracimy klienta na rzecz konkurencji i zwiększamy jego satysfakcję, przypominając o zakupie potrzebnych rzeczy, o których w danym momencie nie pamiętał. Z kolei up-selling, czyli sprzedaż dodatkowa, polega na zaoferowaniu klientowi produktów lepszej jakości (wyższy standard, więcej funkcji itp.). Może się okazać, że klient zainteresuje się droższą ofertą, a zwyczajnie do niej wcześniej nie dotarł.

  • Pokaż się w Sieci

    Warunkiem uzyskania dobrych wyników sprzedaży jest to, by być widocznym w Sieci. Ważne jest pozycjonowanie strony, którego dokonują wyspecjalizowane firmy. Jeśli strona firmy nie ukazuje się w wynikach wyszukiwania, klientom bardzo trudno będzie do niej dotrzeć. Aby zwiększyć ruch na stronie, można wykorzystać media społecznościowe czy katalogi branżowe. Koniecznie trzeba stworzyć listę mailingową. Warto także zadbać o estetyczny wygląd strony, jej przejrzystość i funkcjonalność oraz umieścić na niej ciekawe materiały.