Jak redagować posty na Facebooku?
Jak redagować posty na Facebooku?
Strona na Facebooku może być dla twojej firmy kopalnią złota. Aby tak się stało, trzeba jednak spełnić pewne warunki. Posty, które tam umieścimy, przeczyta tym więcej osób, im bardziej będą się podobały. Każde polubienie to szansa, że ktoś nowy znajdzie się na twoim profilu firmowym. Nie odbywa się to jednak automatycznie, nie wystarczy napisać cokolwiek i opublikować. Aby poprawnie redagować posty, trzeba się trochę natrudzić. Kilka porad na temat redagowania postów na Facebooku znajdziesz w tym artykule.
Kto jest twoim gościem?
Zanim opublikujesz na swoim profilu firmowym pierwsze posty, zastanów się, do kogo będą adresowane. Kim są twoi klienci? To zależy oczywiście od oferowanego produktu lub usługi. Rodzaj oferty określa zarówno to, jak powinna wyglądać strona, jak i to, kto będzie z niej korzystał. Znajomość grupy docelowej klientów jest konieczna, gdyż trzeba dostosować się do gustów i oczekiwań odbiorców. Wiedząc, kim są, można zaplanować tematykę przyszłych postów.
Bądź na bieżąco
Gdy wiesz już, co interesuje twoich odbiorców i zaplanowałeś, o czym masz pisać, ważne decyzje masz za sobą. Teraz pora na sprawdzenie, co na ten temat mają do powiedzenia inni. Nie tkwisz przecież w próżni, a twoje posty przeczytają ludzie, którzy widzieli coś więcej niż jedynie twój profil firmowy. Trzeba odrobić starannie pracę domową, żeby nie pisać później o sprawach przebrzmiałych. Należy orientować się, co jest na czasie i o czym ludzie mówią. Jeśli posty będą interesujące, na pewno znajdą czytelników.
Dbaj o dobrą atmosferę
Bądź gościnny. Nie ignoruj pozytywnych komentarzy, polubieniem daj znać, że czytałeś, a jeśli możesz, dorzuć kilka słów. Obowiązkowo odpowiadaj na zadane pytania. To buduje więzi między firmą a klientami. Gdy z kolei pojawią się krytyczne uwagi, bądź czujny. Mogą okazać się bardzo szkodliwe, jeśli nieodpowiednio zareagujesz. Czasem lepiej przemilczeć zarzuty, ale trzeba również umieć przeprosić za swój błąd, jeśli jest taka potrzeba.
Jak formatować posty?
Aby post był bardziej widoczny, warto umieścić opis. Pięć wierszy, które zostaną wyświetlone, to przestrzeń do zagospodarowania dla ciebie. Dzięki jej wykorzystaniu więcej osób się postem zainteresuje, a to działa na twoją korzyść.
Angażuj emocje
Fakty są cenne, ale twój profil firmowy to nie encyklopedia, raczej miejsce spotkań. Użytkownik powinien być zaangażowanym uczestnikiem, nie biernym obserwatorem. Publikowane przez ciebie treści mają budzić emocje, prowokować do dyskusji, angażować do działania, na przykład kliknięcia linku. Redagując posty, należy o tym pamiętać i próbować nawiązać dialog z odbiorcą.
Nie bój się próśb
Czasem trzeba zasugerować czytającemu post konkretne działanie, na przykład skomentowanie, udostępnienie albo kliknięcie linku. Nie może to jednak być prośba dla samej prośby, należy ją rozsądnie uzasadnić.