Jak wypromować książkę w Internecie?
Jak wypromować książkę w Internecie?
Internet to obecnie najpotężniejsze medium reklamowe. Na dodatek reklama w Internecie wcale nie musi wiele kosztować, a dla początkujących przedsiębiorców, firm czy też nawet autorów może być zupełnie darmowa. To właśnie liczy się szczególnie dla debiutujących pisarzy, dla których już samo wydanie pierwszej książki może się wiązać z wydaniem wszelkich oszczędności. Jeśli promuje cię wydawnictwo, to choćby małą, ale reklamę masz załatwioną. Jeśli jednak chcesz ją zwiększyć lub jeśli wydałeś książkę samodzielnie, to musisz wziąć się za odpowiednie jej wypromowanie. Z pewnością pomoże ci w tym właśnie Internet. Zobacz koniecznie, jak możesz to zrobić bardzo niskim kosztem.
Jeśli masz swojego bloga i jest on dość popularny, to jest to zdecydowanie najlepsza droga, aby wypromować książkę. Jeśli masz kilkuset fanów i tak zwanych followersów, to być może choćby co trzeci z nich zdecyduje się na kupno twojej powieści.
Fanpage
Najtańszym sposobem na promocję i to dość skutecznym, jeśli tylko odpowiednio się do tego zabierzesz, jest prowadzenie fanpage’a książki na Facebooku. Dzięki temu będziesz mógł wypromować wydawnictwo najpierw tylko wśród swoich znajomych, a potem także dzięki licznym polubieniom i udostępnieniom. Nie zrażaj się, jeśli po kilku dniach będziesz miał niewielu fanów. Z czasem ich przybędzie. Musisz tylko wprowadzić na fanpage ciekawe treści, czyli na przykład udostępniać filmiki, wywiady ze znanymi aktorami, cytaty z książek, a także organizować konkursy, gdzie będzie można wygrać twoje wydawnictwo. Jak sam więc widzisz, koszt jest niewielki, a efekt może być naprawdę dobry.
Blogerzy
Kolejnym sposobem na reklamę książki w Internecie jest wysłanie jej popularnemu blogerowi. To nie musi być wcale osoba, która prowadzi typowo czytelniczą stronę z recenzjami książek. Równie dobrze może to być po prostu bloger lifestylowy, który często na swoim blogu wspomina o różnych nowych wydawnictwach książkowych. Możesz więc komuś takiemu zaproponować wysłanie książki i ewentualnie poprosić go o recenzję. Możesz również wysłać kilka egzemplarzy książki, żeby bloger mógł je rozdać pomiędzy swoich czytelników. Pamiętaj jednak, iż popularni blogerzy mogą się nie zgodzić się na taki układ, gdyż jest on dla nich mało intratny. Nie zapomnij również, że nie możesz w żaden sposób zobligować blogera do wydania przychylnej opinii, więc być może będziesz musiał zmierzyć się z pierwszą krytyką.
Filmik
Coraz bardziej popularne stają się także krótkie filmiki nakręcone nawet za pomocą telefonu komórkowego czy też animacje albo prezentacje multimedialne, które są formą reklamy książki. Możesz w nich zawrzeć informacje na temat książki, jakiś spot do niej nawiązujący (tak zrobiła na przykład popularna aktorka Iza Kuna, kiedy promowała swoją debiutancką powieść). Reklamą może być również interesujący, kilkuminutowy wywiad z tobą jako autorem, w którym w zgrabny sposób zachęcisz do przeczytania twojego dzieła.