Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na walentynki?
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na walentynki?
Kiedy na początku lutego przejdziesz się po ulicy, na pewno w każdej witrynie sklepu, salonu odzieżowego, księgarni, a nawet apteki zobaczysz setki czerwonych serduszek oraz zdjęć zakochanych par. Nawet, gdybyś o tym nie pamiętał, to idą walentynki – nie da się tego przeoczyć. To doskonały okres, aby podkręcić sobie sprzedaż, zwłaszcza jeśli twój asortyment mógłby być potencjalnie atrakcyjny dla klientów, którzy chcą kupić coś w walentynki. Jeśli wydaje ci się, że szansę na zwiększone obroty mają tylko te osoby, które prowadzą stacjonarne sklepy, to jesteś w błędzie. Za chwilę pokażę ci, co możesz zrobić.
Zmasowana kampania reklamowa
Wydaje ci się, że skoro prowadzisz internetową kwiaciarnię lub sklep z romantycznymi upominkami, to nie musisz nic robić, bo i tak będziesz miał zwiększoną sprzedać? Masz rację, ale tylko po części. Nie przybędzie ci wielu nowych klientów, jeśli nie wybijesz się na rynku. Musisz już w styczniu zacząć prowadzić wzmożoną kampanię reklamową. Tylko dzięki niej staniesz się widoczny i będziesz miał szansę, że klient wybierze ciebie, a nie twojego konkurenta.
Gratisy
Zdecydowanie gorzej mają ci przedsiębiorcy, których oferta nijak nie jest związana z upominkami, kwiatami oraz innymi rzeczami, które mogłyby cieszyć się zainteresowaniem podczas walentynek. Nie znaczy to jednak, że jest tragicznie i nic nie możesz zrobić, aby podkręcić sprzedaż. Możesz zaoferować swoim konsumentom gratisy. Powiedzmy, że do każdego zamówienia powyżej 100 złotych będziesz dodawać gratis w postaci kartki walentynkowej. Rzecz jasna, nie może to być zwykła pocztówka, a prawdziwa, pięknie wykonana kartka. Możesz także dogadać się z jakąś kwiaciarnią i oferować bony zniżkowe na usługi walentynkowe.
Konkursy
Dobrym pomysłem jest także zorganizowanie konkursu. Musisz to jednak zrobić odpowiednio wcześniej, na przykład od połowy stycznia. Nagroda musi być na tyle atrakcyjna, aby klient wybrał właśnie twój sklep z całego morza konkurencji. Co to może być? Na przykład kolacja dla dwojga przy świecach, jednodniowy pobyt w SPA, karnet biletów na maraton pokazów filmowych w kinie. W zależności od wartości nagrody, trzeba ustalić próg wielkości zakupów. Na przykład jeśli oferujesz rozdanie 10 podwójnych zaproszeń na seans walentynkowy, to niech mogą wziąć w nim udział wszystkie osoby, które złożą zamówienie w twoim sklepie powyżej 100 złotych. A jeśli będzie to pobyt w SPA, to niech progiem będzie na przykład 200 złotych.
Słowa kluczowe
Pamiętaj również, by sprawić, aby strona twojego sklepu była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. W tym celu twórz na niej artykuły czy wpisy ze słowami kluczowymi takimi jak: prezent na walentynki dla niej, prezent na walentynki dla niego, tani prezent na walentynki, oryginalny prezent na walentynki. Użyj kilkukrotnie jednego słowa kluczowego w jednym tekście.