Jak stworzyć newsletter i dlaczego warto to zrobić?
Jak stworzyć newsletter i dlaczego warto to zrobić?
W obecnych czasach internetowy marketing to podstawa każdej małej i dużej firmy. Jeśli jesteś jeszcze na początku swojej drogi, a chciałbyś trafić do jak największego grona odbiorców, to niewątpliwie musisz skupić się właśnie na tym, by rozreklamować swoje usługi i asortyment w Internecie. Jak to zrobić? Oczywiście możesz założyć stronę internetową, konto na portalu społecznościowym, wstawiać swoje ogłoszenia, ale bardzo ważne jest również to, jak będziesz bezpośrednio kontaktował się z potencjalnie zainteresowanymi klientami. Do tego celu doskonale posłuży Ci newsletter. Co to takiego i dlaczego warto go stworzyć? Przekonaj się sam!
Jeśli nie wiesz, jak się zabrać za swój newsletter, zleć jego przygotowanie profesjonalnemu copywriterowi.
Czym jest newsletter?
Newsletter jest to forma biuletynu, którą wysyłasz do zainteresowanych odbiorców, prenumeratorów. Jest ona cykliczna, na przykład comiesięczna lub cotygodniowa i zawierasz w niej kluczowe informacje dotyczące swojej firmy, jej rozwoju, aktualności, a także promocji czy wyprzedaży. Newsletter powinien być treściwy i atrakcyjny dla odbiorcy, żeby chciał on go czytać. Powinieneś więc dla swoich prenumeratorów przygotowywać osobne treści, wiadomości czy też promocje, których nie znajdą nigdzie indziej i które będą dla nich profitem za prenumeratę twojego newslettera.
Jak powinien wyglądać?
Kolejna kwestia to wygląd newslettera. Może to być po prostu zwykła wiadomość, choćby z wklejonym obrazkiem i pogrubieniami najważniejszych słów czy treści. Nie musisz od razu tworzyć jakiegoś dokumentu PDF czy szablonu dla newslettera. Wbrew pozorom, dla twoich prenumeratorów będzie liczyła się przede wszystkim atrakcyjnie podana treść i to na niej powinieneś się skupić.
Jak zacząć?
Najpierw musisz stworzyć swoją listę mailingową. Uwzględnij tam adresy mailowe wszystkich tych osób czy przedsiębiorców, którzy mogą być zainteresowani twoją ofertą. Potem wszystkim im wyślij pierwszą wiadomość. Musisz w niej przedstawić swoją firmę oraz usługi, ale także napisać, jakie korzyści będą płynęły z tego, że zapiszą się do prenumeraty twojego newslettera. Pamiętaj, że kolejne wiadomości możesz wysyłać tylko tym osobom, które wyrażą zgodę. Pierwsza wiadomość musi być krótka, ale treściwa, z ciekawym tematem, który nie zginie pośród innych wiadomości. Postaraj się przyciągnąć uwagę jak największej liczby odbiorców.
Co powinno się znaleźć w newsletterze?
Jeśli masz już swoje grono odbiorców, musisz zacząć myśleć o tym, co umieścisz w swoim newsletterze. Powinny to być ciekawe treści, by odbiorca nie pomyślał, że marnuje dla ciebie czas. Zainteresuj go ciekawymi doniesieniami z życia firmy, nowymi promocjami, a także skuś specjalnym rabatem czy konkursem tylko dla prenumeratorów. Każdy twój newsletter musi dać prenumeratorowi odczuć, że należy do wąskiego grona osób o specjalnych przywilejach.