Jak trafić z reklamą do młodzieży?

Opiekun artykułu: agigagi
Advertising
Jak trafić z reklamą do młodzieży?

Jak trafić z reklamą do młodzieży?

Młodzież to obecnie jeden z najbardziej popularnych targetów. To właśnie do nich trafiają reklamy dotyczące kosmetyków, preparatów pielęgnacyjnych na trądzik, gier i konsoli, słodyczy oraz słonych przekąsek. Jednocześnie choć jest to grupa docelowa dość podatna na sugestie, to jednak wcale nie tak łatwo do niej trafić, gdyż młodzi ludzie są nieco nieufni, a także wrażliwi na wszelkie zmiany w trendach i modzie, więc trzeba wiedzieć, jak za nimi nadążać. Chcesz, aby twoja reklama trafiła właśnie do młodzieży? Przeczytaj kilka porad oraz wskazówek, które mogą Ci w tym pomóc.

Advertising
Advertising
  • Poznaj swój target

    Nawet jeśli masz dzieci w wieku nastoletnim i wydaje ci się, że świetnie znasz młodzież, jej upodobania oraz potrzeby, to tak naprawdę niewiele wiesz, a większość przekonań opierasz na swoich własnych doświadczeniach sprzed lat. Musisz jednak pamiętać, iż współcześnie pokolenia zmieniają się jeszcze szybciej, a wraz z nimi cały wachlarz gustów, trendów oraz mód. Warto więc, abyś dogłębnie poznał tę grupę. W tym celu zatrudnij antropologa kultury/etnologa. Jest to osoba mająca praktykę w badaniach jakościowych, która pomoże ci zbadać twoją grupę docelową – dowie się, co tak naprawdę jest teraz w modzie, co interesuje młodzież, co nie jest już na topie, jakie reklamy im się podobają i tak dalej. Dogłębne poznanie targetu to pierwszy krok do sukcesu.

  • Krótko, acz treściwie

    Współcześnie młodych ludzi otacza naprawdę wiele różnych bodźców i czasami trudno im jest skupić uwagę na czymś pojedynczym. Dlatego też jeśli chcesz, aby twoja reklama zrobiła wrażenie, to po pierwsze, musi być ona krótka, by nie znudziła nastolatka, a po drugie musi nieść ze sobą treść zrozumiałą dla młodych ludzi, trafiającą w ich problemy, pokazującą, że reklamodawca ich rozumie.

  • Emocje

    Emocje

    Reklama, która ma trafić do nastolatka, powinna być przede wszystkim emocjonalna. Powinna ona więc pozostawiać na widzu wrażenie, że ten produkt jest mu niezbędny, aby był bardziej atrakcyjny, szczęśliwszy, pewny siebie. To właśnie takie przekazy trafiają do młodych ludzi, gdyż to taki etap życia, kiedy są oni podatni na tego typu zapewnienia.

  • Muzyka

    W każdej reklamie bardzo ważne są dźwięki oraz melodie. Dla współczesnej młodzieży zaś muzyka jest tak samo ważna, jak dla nastolatków sprzed dwóch czy też trzech dekad – ona łączy pokolenia. Dlatego też w swojej reklamie powinieneś użyć jakiejś chwytliwej piosenki, która jest właśnie na czasie. Możesz kierować się chociażby listami przebojów.

  • Kanały dystrybucji

    Kanały dystrybucji

    Nie mniej ważne, a można wręcz powiedzieć, że kluczowe, jest to, gdzie reklama będzie dystrybuowana. Musisz pamiętać przede wszystkim o tym, iż dla twojego pokolenia pewną normą była telewizja, wraz z jej rozwojem się wychowywałeś, znasz ją od dzieciństwa. Dla współczesnej młodzieży telewizja istnieje, jednak wyłącznie obok Internetu, który to jest głównym medium przekazu. To właśnie tutaj młodzi ludzie oglądają filmy, seriale, „spotykają się” na czatach, wymieniają notatkami, spędzają swój wolny czas. Jeśli więc chcesz do nich trafić, musisz postawić na reklamę internetową. Mogą to być kilkunastosekundowe zajawki przed teledyskami muzycznymi albo też banery wyskakujące podczas oglądania stron z grami czy też portali społecznościowych.