Jak pisać dobre nagłówki?

Opiekun artykułu: mokka
Advertising
Jak pisać dobre nagłówki?

Jak pisać dobre nagłówki?

Dla wieku firm podstawowym źródłem reklamy jest obecnie nie co innego, jak Internet. To właśnie tutaj ogłaszają się sklepy internetowe, a także wszystkie inne firmy, które chcą zaistnieć na lokalnym i ogólnopolskim rynku. Wiadomo, że to właśnie reklama jest dźwignią handlu, jednakże nie każda reklama może przynieść bardzo dobry skutek. Najlepiej, rzecz jasna, sprawdzają się te, które natychmiast przyciągają uwagę odbiorców. Odbiorca, widząc reklamę czy to w formie ogłoszenia, czy artykułu pozycjonowanego z ciekawym nagłówkiem, od razu będzie chciał w nią wejść, nawet jeśli nie do końca będzie zainteresowany produktem czy usługami danej firmy.

Advertising
Advertising
  • Przyciągające słowo

    Zapewne już kilkukrotnie albo i więcej razy widziałeś na znanych ci portalach informacyjnych nagłówki, które natychmiast przyciągają uwagę, choćby swoim pierwszym słowem, najczęściej napisanym wielkimi literami oraz zakończonym wykrzyknikiem. Najczęściej jest to po prostu „NIESAMOWITE!” albo też „NIE DO WIARY!”, „NIE UWIERZYSZ!”. Choć wydawałoby się, że to tani chwyt, to jednak może mieć duże znaczenie i zyskać powodzenie. Często tylko dzięki temu zabiegowi liczba wejść w reklamę czy post zwiększa się, a ty przecież pośrednio, a często i bezpośrednio po prostu na tym zarabiasz.

  • Chwytliwa treść w odniesieniu do nagłówka

    Chwytliwa treść w odniesieniu do nagłówka

    Nie myśl jednak, że bez znaczenia pozostaje także treść reklamy czy artykułu promocyjnego. Choć wiele osób uważa, że samo kliknięcie w reklamę jest już wystarczającym sukcesem, to myli się. Odbiorcę trzeba do firmy przekonać, zdobyć jego zaufanie i ukraść zainteresowanie na więcej niż tylko kilka sekund. Dlatego też postaraj się, aby treść twojej reklamy była naprawdę pociągająca i chwytliwa. Powinna być również na czasie, dlatego też świetnie sprawdzą się wszystkie reklamy sezonowe, do których można dopasować dobry nagłówek. Jaki? Na przykład „5 sposobów na oryginalne zapakowanie prezentów świątecznych”. Dzięki temu odbiorca po pierwsze wie, że to artykuł użyteczny, może mu się wkrótce przydać, a po drugie nie zdaje sobie sprawy z tego, że w środku zakamuflowana jest reklama na przykład sklepu z artykułami papierniczymi. Wszystkie nagłówki typu „Sposoby na…” czy „Mity o…” zazwyczaj odnoszą sukcesy.

  • Nagłówek niedokończony

    Nagłówek niedokończony

    Niewątpliwie sprawdzi się także nagłówek, który będzie niedokończony, a jednocześnie na tyle zaciekawi czytelnika, że nie będzie mógł się oprzeć, żeby kliknąć w reklamę czy pozycjonowany artykuł. Jak powinien taki nagłówek wyglądać? „Tylko dzisiaj!  – 80% na wszystkie…” albo „Nie uwierzysz! Do tego swetra dostaniesz gratis w postaci…” i tak dalej, i tak dalej. Najlepiej w niedokończonych nagłówkach stosować technikę przyciągających odbiorcę słów, a jednocześnie zapewniać go, że taka promocja, wyprzedaż, okazja już więcej się nie trafi i tylko dzisiaj ma szansę na to, by z niej skorzystać. Musisz za pomocą nagłówka przekonać klienta, że będzie żałować, jeśli nie skorzysta z twoich usług.