Jak się tworzy listę mailingową?
Jak się tworzy listę mailingową?
Lista mailingowa to bardzo cenny dla firmy zasób – baza osób zainteresowanych ofertą, promocjami i nowościami. Dysponując taką listą, jesteśmy mniej zależni od wyszukiwarek, ponieważ sami generujemy ruch na naszej stronie. Zbudowanie dobrej listy mailingowej wymaga sporego nakładu pracy, ale jest to inwestycja, która się zwraca. Można w celu zbudowania listy mailingowej skorzystać z usług profesjonalnej agencji e-marketingowej. Można także kupić gotową listę, wtedy jednak otrzymujemy adresy osób, które mogą nie być zainteresowane naszymi produktami lub usługami. Nie mamy także pewności, czy jest to baza opt-in (czy osoby, których adresy występują w zakupionej bazie, zapisały się na listę dobrowolnie). Kilka porad na temat tworzenia listy mailingowej znajdziesz w tym artykule.
Aby pozyskać adresy e-mail, wykorzystuje się odpowiednie narzędzia. Są to wyświetlające się po wejściu na stronę specjalne okna, zawierające formularz zapisu na listę adresową (pop-up), okna z formularzem pojawiające się w momencie opuszczania strony (exit splash) oraz formularz pojawiający się po najechaniu kursorem na zagięty róg strony (peel away).
Należy pamiętać, że nie wolno wysyłać informacji handlowej pocztą elektroniczną bez zgody adresata. Dlatego nie powinno się korzystać z baz adresowych pochodzących z niesprawdzonych źródeł, gdyż nie mamy pewności, czy są to bazy opt-in (a więc czy dane zostały pozyskane w sposób legalny).
Newsletter
Newsletter to wysyłany pocztą elektroniczną biuletyn zawierający informacje o produktach, usługach czy promocjach. Na stronie internetowej należy umieścić formularz, umożliwiający zapisanie się na newsletter. Pozyskane w ten sposób adresy tworzą bazę klientów zainteresowanych ofertą firmy.
Squeeze page
Squeeze page to strony służące wyłącznie do pozyskiwania adresów mailowych. Zawierają jedynie nagłówek, krótką informację i formularz rejestracyjny. Posiadanie takiej strony bardzo ułatwia budowanie listy mailingowej.
Formularz kontaktowy
Na stronie internetowej firmy powinno się umieścić formularz kontaktowy. Każda osoba, która z niego skorzysta, udostępni swój adres mailowy. Formularz umieszcza się w dziale „Kontakt”, który jest dostępny poprzez menu.
Poradnik
Aby zachęcić ludzi do zapisania się na listę mailingową, warto im coś zaoferować. Może to być na przykład poradnik albo kurs, związany z naszą ofertą, najlepiej składający się z kilku części. Warunkiem otrzymania za darmo tego materiału jest zapisanie się na listę.
Kod rabatowy
Osobie, która zapisze się na newsletter, oferujemy kod rabatowy. To jest bardzo dobra zachęta, bo trafia do tych, którzy naprawdę są zainteresowani zakupem produktów z naszej oferty.
Katalog
Osobom, które zapiszą się na listę adresową, możemy zaoferować elektroniczną wersję katalogu naszych produktów. Wiele osób z tego skorzysta, bo umożliwia im to dokładne zapoznanie się z ofertą bez konieczności korzystania z infolinii albo odwiedzania siedziby firmy.