Jak wykorzystać blog jako źródło przychodów?

Opiekun artykułu: chichotka
Advertising
Jak wykorzystać blog jako źródło przychodów?

Jak wykorzystać blog jako źródło przychodów?

Blogi prowadzone przez ludzi z pasją są bardzo interesujące i można tam znaleźć mnóstwo cennych informacji. Dla autora blog to możliwość podzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami, a także stworzenia wizerunku i wypromowania swojej działalności. Blog może też być źródłem przychodów. Kilka pomysłów na to, jak zarabiać na blogu, przedstawiamy w tym artykule.

Advertising
Advertising
  • Programy partnerskie

    Program partnerski polega na tym, że my zdobywamy dla jakiejś firmy klientów, a ona nam za to płaci. Wystarczy skorzystać z któregoś z działających programów partnerskich. Jak wykorzystać w tym celu bloga? Link kierujący do strony partnera, umieszczony na blogu wraz z odpowiednim komentarzem, wystarczy. Wynagrodzenie otrzymujemy na ogół wtedy, gdy klient, który kliknął w link umieszczony na naszym blogu, rzeczywiście coś kupi, czyli gdy dojdzie do transakcji. Jednak jeśli klient nie wejdzie na stronę reklamodawcy bezpośrednio z naszego linku, tylko samodzielnie ją sobie wyszuka później, nie otrzymamy prowizji.

  • Reklama kontekstowa

    Reklama kontekstowa

    Należy skorzystać z wybranego systemu reklamy kontekstowej, na przykład Google AdSense. Na naszym blogu będą się wyświetlać reklamy powiązane tematycznie z jego zawartością (teoretycznie, bo trzeba to stale kontrolować), co zwiększa szanse na to, że czytelnik bloga będzie nimi również zainteresowany. Jest to istotne, bo jesteśmy rozliczani na zasadzie PPC (Pay Per Click). Wynagrodzenie należy nam się wtedy, gdy odwiedzający kliknie wyświetlającą się reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie. Użytkownik może jednak zablokować wyświetlanie reklam za pomocą AdBlocka, a wtedy nic nie zarobimy.

  • Sprzedaż linków

    Autor bardzo popularnego bloga może zarabiać na sprzedaży linków. Na stronie zostaje umieszczony link reklamowy, za co otrzymuje się regularnie miesięczną prowizję.

  • Zarabianie na postach

    Zarabianie na postach

    Reklamodawca płaci za to, że na blogu zostanie umieszczony post na konkretny temat. Muszą być spełnione określone warunki, na przykład post powinien mieć określoną długość i zawierać link do serwisu reklamodawcy.