Jak zwiększyć aktywność fanów na Facebooku?

Opiekun artykułu: anusiam
Advertising
Jak zwiększyć aktywność fanów na Facebooku?

Jak zwiększyć aktywność fanów na Facebooku?

Współcześnie to Internet rządzi reklamą. Każdy przedsiębiorca, który w szybki oraz niedrogi sposób chce zaistnieć na rynku, pokazać się ze swoją usługą czy produktem oraz przebić się przez często dużą i popularną konkurencję, musi zaprzyjaźnić się z social media, przede wszystkim zaś Facebookiem, który daje możliwość stworzenia tak zwanego fanpage, czyli strony firmy. Dzięki tej stronie możesz promować swoje usługi, produkty, przedsiębiorstwo, ale także tworzyć związek ze swoimi fanami. Jeśli fanowi spodoba się to, co wrzucasz na tablicę, sprawisz, że będzie chciał wejść z tobą i innymi użytkownikami w dyskusję, to już połowa sukcesu. Aktywny fan bowiem będzie przekazywał informację o twojej firmie dalej. Zobacz więc, jak zwiększyć aktywność fanów i sprawić, by dawali jak najwięcej „lajków” i komentowali twoje posty. Powodzenia!

Advertising
Advertising
  • Nie kopiuj strony

    Wiele fanpage’y idzie w parze ze stronami internetowymi. To znaczy, przedsiębiorca zakłada witrynę, na której promuje siebie, firmę, produkty i usługi, a potem dodatkowo zakłada profil na Facebooku, aby jeszcze bardziej wykorzystać możliwości marketingu internetowego. Niestety, bardzo często popełniany jest tutaj wręcz kardynalny błąd, a mianowicie kopiowanie treści ze strony na fanpage. Zanim więc zdecydujesz się na promowanie firmy poprzez social media, uświadom sobie, iż prowadzenie fanpage’a nie polega na ciągłym udostępnianiu tego, co już prezentuje twoja witryna, ponieważ w ten sposób nie zachęcisz ludzi do dyskusji. Reklamy własnych produktów czy usług na Faceboku powinno być około 5 – 10%, a reszta to posty jakościowe, odnoszące się do różnych nowinek z branży, filmików, śmiesznych cytatów i tak dalej. Takie elementy sprawią, że twoi fani będą o wiele bardziej aktywni.

  • Odpowiadaj na pytania

    Odpowiadaj na pytania

    Nikt nie lubi być ignorowany. Nie lubią tego także z cała pewnością twoi fani. Jak już pewnie zauważyłeś, mają oni możliwość zadawania ci pytań, pisania komentarzy oraz wysyłania wiadomości. Żaden odzew z ich strony nie powinien zostać bez twojej odpowiedzi. To bardzo ważne, aby budować zaufanie fanów i chętnie wchodzić z nimi w dyskusję. Jednocześnie pamiętaj, że powinieneś szanować zdanie każdej z osób i odpowiadać na pytania jak najbardziej kulturalnie. Powinieneś także nauczyć się przyjmować negatywne opinie oraz umieć przyznać się przed fanami do błędu, jeśli takowy popełnisz.

  • Organizuj konkursy

    Kolejną bardzo ważną sprawą jest organizacja konkursów. Statystyki pokazują, że jest to nie tylko bardzo dobra forma, aby pobudzić fanów do komentowania, zadawania pytań oraz dyskusji, ale także do tego, by zdobyć nowych fanów i więcej polubień. Jak więc widzisz, to idealna metoda, aby niemalże za darmo wypromować swoją stronę. Niemalże, ponieważ rzecz jasna potrzebna jest nagroda. Zasada jest tutaj prosta, lepiej kilkanaście nagród o mniejszej wartości niż jedna o dużej. Wówczas fani chętniej będą o nie walczyć, ponieważ będą świadomi tego, że mają większe szanse. Jeśli jednak masz do dyspozycji nagrodę drogą i atrakcyjną, to wówczas postaraj się, aby konkurs był bardziej skomplikowany, ale też niezbyt trudny. Najlepiej, gdyby polegał na głosowaniu na „lajki” – to zwiększy aktywność na twojej stronie. Pamiętaj, że według regulaminu organizowania konkursu na Facebooku, warunkiem uczestnictwa w nim nie może być udostępnienie postu ani otagowanie się na zdjęciu.