Jak zyskać więcej fanów na Facebooku?
Jak zyskać więcej fanów na Facebooku?
Facebook to obecnie najbardziej popularny serwis społecznościowy. Choć badacze Internetu oraz jego zwykli użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że rola Facebooka powoli przemija, to nadal jest to bardzo dobre narzędzie do reklamowania swoich usług czy produktów. Pozwala on bowiem na bardzo szeroki, a jednocześnie bezpłatny zasięg, działający na zasadzie poczty pantoflowej. Jeśli już utworzyłeś fanpage swojej firmy albo swojego bloga, to jak najbardziej powinieneś się teraz starać, aby pozyskać jak największą liczbę fanów. Dzięki temu o twoich usługach lub produktach dowie się więcej osób i będziesz miał większą szansę na sukces. Zobacz koniecznie, jakie strategie wykorzystywać, by pozyskać fanów.
Zaproś wszystkich znajomych oraz krewnych do polubienia
Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zaproszenie swoich znajomych oraz krewnych do polubienia twojej strony. Dzięki temu, w zależności od tego, jak dużą masz siatkę znajomych i czy wszystkich ich chcesz zaprosić, pozyskasz już na starcie od kilku do nawet kilkuset fanów. Pamiętaj, że fakt polubienia przez nich twojej strony pojawi się na ich tablicy, przez co możesz pozyskać także fanów w postaci znajomych znajomych. Najbliższe ci osoby możesz także poprosić od czasu do czasu o udostępnienie jakiegoś postu z twojego fanpage’a, ale nie bądź nachalny – to zależy tylko i wyłącznie od ich dobrej woli.
Inspirujące wpisy
Jeśli twój fanpage będzie odnosił się do firmy produkującej kostkę brukową, to być może nie będzie ci wcale łatwo tych fanów pozyskać. Są na to jednak dobre sposoby. Wystarczy, że nie tyle będziesz wrzucał coraz to nowe zdjęcia kostki, co raczej postarasz się przyciągnąć swoich odbiorców pozytywnym przekazem, śmiesznymi obrazkami, motywującymi utworami. Gdzieniegdzie natomiast przekażesz reklamę o swoim produkcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu uda ci się uzyskać fanów nawet wówczas, kiedy niespecjalnie będzie ich interesowała treść strony. Jednak na pewno cię zapamiętają i w razie czego polecą swoim znajomym.
Konkursy na tablicy
Konkursy to to, co użytkownicy polskiego Facebooka lubią najbardziej i chętnie biorą w nich udział. Dzięki organizacji konkursów możesz zyskać więcej „lajków” oraz udostępnień strony, choć pamiętaj, że regulamin Facebook zabrania organizacji konkursów, gdzie warunkiem wzięcia w nich udziału jest udostępnienie postu. Najlepiej, żeby konkurs w jakiś sposób aktywizował użytkownika, jednakże żeby nie był zbyt wymagający, a nagroda adekwatna do tego, jakie jest zadanie konkursowe. Możesz organizować konkursy cyklicznie, na przykład co miesiąc. W ten sposób fani będą na nie wyczekiwać.
Rozmowa z fanami
Warto również budować dobre relacje z obecnymi fanami, by mieć większą szansę, że pozyska się następnych. Dlatego też zawsze odpowiadaj na wszelkie komentarze oraz pytania, nawet jeśli nie są zadane w sposób kulturalny. Na krytykę odpowiadaj rzetelnie, ale bez okazywania zdenerwowania, nonszalancji czy patrzenia na kogoś z góry. Jeśli zawsze będziesz sprawiał na fanach dobre wrażenie i dogadywał się z nimi, to wówczas oni będą bardziej skłonni polecać twoją firmę czy usługi, rozmawiać o nich ze znajomymi i rodziną, a także udostępniać twoje wpisy na swojej tablicy.