Projektowanie logo – krok po kroku

Opiekun artykułu: zamglonepole
Advertising
Projektowanie logo – krok po kroku

Projektowanie logo – krok po kroku

Logo firmy służy identyfikacji marki. Jeśli zaprojektujemy dobre logo, nie zmieni się ono przez lata, a ludzie, patrząc na nie, zawsze utożsamią je z naszą firmą. Dlatego warto zainwestować w dobre logo. Taki znak, prosty, wyrazisty i estetyczny, to cenny zasób firmy. Jego opracowanie wymaga ogromnej pracy, ale jest to mądra inwestycja. Byle jakie, przeładowane, krzykliwe logo nie zostanie zapamiętane i nie wzbudzi zaufania do firmy. Jak zaprojektować logo, dowiesz się z tego artykułu.

Advertising
Advertising
Warto zapamiętać:

Logo składa się z dwóch elementów, znaku graficznego (sygnetu) oraz fontu (logotypu). Czasem występuje jedynie font (logo IBM) albo znak graficzny (logo Toyoty)

  • Projektowanie – od czego zacząć?

    Na pewno nie od otwarcia programu graficznego. Na początku potrzebujemy ołówka i arkusza papieru. Stworzymy mapę myśli. Wypisujemy słowa kluczowe, które najlepiej opisują działalność firmy, a następnie związane z nimi skojarzenia. No i oczywiście jak najwięcej rysujemy. Z tego materiału narodzi się wstępny projekt logo. Szkicujemy dalej, na razie nie weryfikując swoich pomysłów. Na to przyjdzie czas później.

  • Uwagi na temat znaku graficznego

    Uwagi na temat znaku graficznego

    Nie przesadzaj z kolorami. Trzy to naprawdę maksimum. Unikaj barw zbyt krzykliwych, a także rozmytych i nieokreślonych. Logo nie może być koloru błota. Nie używaj gotowych, uproszczonych grafik (clipartów). I nie wykorzystuj materiałów, do których nie masz praw autorskich.

  • Cała prawda o fontach

    Cała prawda o fontach

    Wybór odpowiedniej czcionki do logo to prawdziwa sztuka. Font musi pasować do rysunku. Należy unikać zbytniej różnorodności, w logo można połączyć najwyżej dwa kroje pisma. Jeśli używasz dwóch rodzajów czcionek, powinny się wyraźnie od siebie różnić. Taki kontrast przyciąga uwagę, podobnie jak barwy ciepłe (czerwony, pomarańczowy).

  • Jaka firma, takie logo

    Elementy logo powinny pasować do firmy, którą ma ono reprezentować. Dotyczy to zarówno grafiki, jak i fontów. Raczej nie wykorzystamy motywu kwiatu w logo firmy produkującej narzędzia budowlane. Producent odżywek dla niemowląt powinien mieć w logo delikatne, łagodnie zaokrąglone litery, w przeciwieństwie do wytwórcy konstrukcji stalowych, gdzie bardziej na miejscu będą fonty o kanciastych kształtach.

  • Jak rozpoznać dobre logo?

    Przygotowaliśmy mnóstwo wstępnych projektów. Teraz pora dokonać selekcji. Na co się zdecydować i w jakim kierunku powinna pójść nasza praca? Sprawa jest prosta. Im bardziej skomplikowany projekt, tym gorszy. Zawsze można coś dodać. Tymczasem w udanym projekcie jest tylko to, co niezbędne. Na tym etapie praca będzie polegała nie na nanoszeniu nowych szczegółów, ale na usuwaniu zbędnych.