Jak pisać teksty, które przyciągną klientów?

Opiekun artykułu: jackstratford
Advertising
Jak pisać teksty, które przyciągną klientów?

Jak pisać teksty, które przyciągną klientów?

Twoja strona internetowa może być bardzo interesująca i zawierać wiele ważnych informacji, a mimo to nie wpływać znacząco na wyniki sprzedaży. To, że ktoś wejdzie na stronę i zapozna się z dostępnymi tam materiałami, nie oznacza jeszcze, że coś kupi. Ruch na stronie jest bardzo ważny, ale chodzi o coś więcej – aby wizyta klienta na stronie zakończyła się kupnem. Można to osiągnąć, odpowiednio redagując umieszczone w serwisie teksty.

Advertising
Advertising
  • Target

    Target

    Zacząć trzeba od określenia, kto należy do naszej docelowej grupy klientów, czyli targetu. Bierzemy pod uwagę wiek potencjalnych klientów, płeć, stan cywilny, miejsce zamieszkania, zawód, zainteresowania. Trzeba oczywiście uwzględnić także to, kogo stać na nasze usługi. Kiedy wiemy już, czyje potrzeby może zaspokoić (lub czyje problemy rozwiązać) nasza oferta, znamy swojego idealnego klienta. Jeśli chcemy, by właśnie tacy ludzie odwiedzali naszą stronę, powinniśmy dostosować jej zawartość do ich oczekiwań. Treść artykułów powinna być dla nich interesująca. Dostosować należy także formę – inaczej będziemy pisać teksty adresowane do ludzi starszych, inaczej dla młodych rodziców, singli albo dla młodzieży.

  • Słowa kluczowe

    Jak sprawić, aby właściwe osoby trafiły na naszą stronę? To, że dostosujemy zawartość witryny do oczekiwań potencjalnych klientów, to za mało. Trzeba jeszcze, by oni tę witrynę znaleźli. Pomóc w tym mogą nam słowa kluczowe. Ludzie, szukając czegoś w Sieci, posługują się wpisywanymi w polu wyszukiwarki hasłami. Te właśnie słowa kluczowe są charakterystyczne dla nich. Jedyne, co trzeba zrobić, to ustalić listę słów kluczowych, których użyłby potencjalny klient, szukając informacji związanych z naszą ofertą. Propozycje słów kluczowych można sprawdzić za pomocą planera słów kluczowych w Google. Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzie AdWords dostępne pod adresem https://adwords.google.com/KeywordPlanner. Kiedy mamy już listę słów kluczowych, możemy wykorzystać je w treści pisanych przez nas artykułów oraz w tytułach.

  • Oferta

    Niezależnie od tego, ile ciekawych informacji dla swoich klientów zamieścimy na stronie, nie spowoduje to, że cokolwiek kupią, jeśli nie przedstawimy rzetelnie swojej oferty i nie podkreślimy korzyści, jakie odniosą ze skorzystania z niej. Trzeba przedstawić oferowane produktu bądź usługi i zachęcić do zainteresowania się nimi. Artykuł umieszczony na stronie jest doskonałym punktem wyjścia, ale należy połączyć go z ofertą. Pisząc o określonych rozwiązaniach, wspomnijmy, że mamy je właśnie w swojej ofercie, umieszczając w tekście odpowiedni link, w dodatku czytelnie opisany i dobrze widoczny. Tematyka artykułów powinna w związku z tym być z ofertą ściśle powiązana, w przeciwnym razie odwiedzający skorzystają z zawartej w nich wiedzy, ale nie dokonają zakupu, gdyż nie będą należeli do naszej docelowej grupy klientów.