Jak wypromować własny wizerunek?

Opiekun artykułu: zacieszek
Advertising
Jak wypromować własny wizerunek?

Jak wypromować własny wizerunek?

Niewielka firma to często po prostu działalność jednoosobowa. Jak ją wypromować? Trzeba użyć metod, dzięki którym uda się wykreować swój wizerunek jako eksperta. Nie wystarczy oferować produkty czy usługi dobrej jakości, trzeba jeszcze „sprzedać” swoją osobę. Wymaga to starań i zabiera sporo czasu, ale przekłada się na zainteresowanie firmą i zaufanie do niej. A zatem – do dzieła.

Advertising
Advertising
  • Określ swój target

    Określ swój target

    Bez określenia, do kogo adresowana jest twoja oferta, ani rusz. Nie można przecież zaprzyjaźnić się ze wszystkimi. Określenie grupy docelowej klientów sprawi, że twoje działania marketingowe będą naprawdę skuteczne.

  • Wykorzystaj social media

    Wykorzystaj social media

    Social media to nie tylko Facebook. Wybierz miejsce, gdzie masz szanse najlepiej zbudować swój wizerunek. To zależy od istoty twojej oferty. Zaistnienie w mediach społecznościowych jest ważne, nawet jeśli bezpośrednio nie zapewni ci napływu klientów. Działa tu pewien mechanizm poznawczy, który znany jest każdemu – treści znane przyswaja się lepiej i bardziej się podobają. Czy piosenka, która stała się hitem i nie schodziła tygodniami z listy przebojów, podobała ci się, gdy usłyszałeś ją pierwszy raz? Bardzo prawdopodobne, że nie. Ktoś, kto zobaczy twoje zdjęcia na Instagramie, rozpozna twoją firmę w innych okolicznościach i być może dzięki temu się nią zainteresuje.

  • Zainwestuj w bloga

    Blogi są modne i wielu ludzi zarabia dzięki nim mnóstwo pieniędzy. Blog to doskonałe narzędzie do budowania własnego wizerunku. Czytelnicy bloga to ci, którzy cię rozpoznają. Umieszczając kolejne wpisy, tworzysz pewnego rodzaju społeczność ludzi czytających, komentujących i wymieniających się doświadczeniami. Twoja rola to prowadzić bloga regularnie, żeby się ta społeczność nie rozpadła, oraz dbać o wysoki poziom i atrakcyjność tego, co piszesz. W końcu masz budować wizerunek eksperta. Nie uda ci się tego zrobić, jeśli będziesz publikować banały albo, co gorsza, kopiować treści znalezione gdzieś w Sieci.

  • Zaistniej w świecie komentarzy

    Najlepiej zaprezentować się w komentarzach na jakimś profesjonalnym forum związanym z twoją dziedziną oraz na innych blogach. Nie ukrywaj się tam pod nickiem, którego nikt nie rozpozna. Masz się zaprezentować jako ekspert, pamiętasz? Wypowiedzi stonowane, wartościowe, na temat z pewnością ci to ułatwią. Nie reklamuj jednak na forum swojej firmy, nikt tego nie lubi, a regulamin na ogół zabrania. Prezentuj swoją wiedzę, umiejętności, kwalifikacje. Resztę załatwia link do strony internetowej, kto będzie zainteresowany, dotrze do niej i do twoich publikacji, oferty oraz danych kontaktowych.

  • Pokaż się

    Pokaż się

    Nie chodzi tu o zdjęcie profilowe czy ładny awatar, choć one także mają znaczenie. Potęgą są dzisiaj materiały wideo. Stwórz kanał na YouTube i regularnie publikuj ciekawe filmy. Fakt, jest z tym trochę zachodu, ale za to jakie korzyści. Można zaprezentować swoje produkty, zareklamować usługi w postaci filmu instruktażowego, kursu (kursy są doskonałe, bo mogą mieć wiele części i zapewniają widownię na dłużej), testu produktu czy porównania produktów różnych firm. Na filmie można pokazać, co ciekawego dzieje się w firmie, na przykład zaprezentować fragmenty szkolenia, które jest w ofercie. Dzięki materiałom wideo nie jest się już anonimowym kimś ukrytym za nazwą i logo, lecz człowiekiem z krwi i kości, którego da się polubić. Tak więc pozostaje oswoić się z kamerą i działać.