Pisanie oferty pracy – porady i wskazówki

Opiekun artykułu: borgiria
Advertising
Pisanie oferty pracy – porady i wskazówki

Pisanie oferty pracy – porady i wskazówki

Współcześnie zdecydowana większość pracodawców zamieszcza swoje oferty pracy w Internecie. Rzecz jasna, o części nadal możemy dowiedzieć się tak zwaną pocztą pantoflową, od znajomych czy też ze sklepowych witryn, gdzie takie ogłoszenia się zamieszcza, jednak w większości przypadków potencjalny kandydat na pracownika zasiada przed swoim komputerem i tam szuka interesujących go ofert. Jest to wygodne również dla pracodawcy czy rekrutera, który może dokonać wstępnej selekcji na podstawie przesłanych CV oraz listów motywacyjnych i nie musi mieć bezpośredniego kontaktu z każdą osobą, która przynosiłaby te dokumenty do biura. I choć mówi się, że to pracownicy „zabijają się” o dobrą posadę, to o odpowiedniego pracownika również nie jest łatwo, dlatego też tak ważne jest, jak będzie sformułowana oferta pracy, którą zamieścisz na portalach internetowych. Ten poradnik pomoże ci ją napisać. Do dzieła!

Advertising
Advertising
  • Nazwa ogłoszenia

    Nieważne, czy zamieścisz ogłoszenie w Internecie, czy na słupie ogłoszeniowym, najważniejsze jest, by miało ono odpowiedni, przejrzysty i jasny tytuł. Musisz w nim wpisać przede wszystkim nazwę stanowiska, o które można się ubiegać, a najlepiej również nazwę firmy, choć nie jest to konieczne, gdyż to można umieścić już w samej treści ogłoszenia. Dobrze by było, jeśli twoje przedsiębiorstwo działa w kilku miejscach, jasno określić, o które miasto ci chodzi. Tytuł więc powinien brzmieć na przykład „Firma XLX – przedstawiciel handlowy”, „Telefoniczny doradca klienta” albo „Restauracja Wuf – kelner – Gdańsk”.

  • Wstęp

    Każde ogłoszenie powinno zawierać jakiś wstęp. Najlepiej zacząć po prostu od napisania, iż firma „x” poszukuje pracownika na stanowisko „y”. Tak naprawdę nie musisz dopisywać nic więcej, gdyż to, co na początek najważniejsze, już zawarłeś. W niektórych ogłoszeniach dodaje się także takie grzecznościowe czy zachęcające do odpowiedzi wstawki, jak „W związku z prężnym rozwojem firmy…”. Nie jest to jednak konieczne, gdyż pracownika obchodzi raczej to, jakie są wymagania oraz kwestie finansowe.

  • Wymagania

    Wymagania

    Jest to zdecydowanie jeden z najtrudniejszych elementów do napisania, gdyż ma on za zadanie przeprowadzenie pierwszej, wstępnej selekcji. Musisz więc się nad nim dobrze zastanowić. Rzecz jasna, w zależności od stanowiska i firmy, te wymagania będą się od siebie różniły, jednak nie zapomnij, żeby wypisać wszystkie, które są naprawdę niezbędne i nie marnować czasu osoby poszukującej pracy. Takimi wymaganiami mogą być na przykład:
    * wykształcenie średnie,
    * prawo jazdy kategorii B,
    * udokumentowana znajomość języka obcego na poziomie B2,
    * dobra znajomość któregoś z programów komputerowych,
    * umiejętność obsługi kasy fiskalnej.
    Często pracodawcy dodają także cechy czy umiejętności „mile widziane”. Jeśli jednak zależy ci, aby odzywali się tylko ci kandydaci, którzy mają te mile widziane umiejętności, wówczas wpisz je do regularnych wymagań.

  • Kwestie finansowe

    Rzecz jasna, kandydatów w dużej mierze interesują kwestie finansowe. W ogłoszeniu nie musisz ich podawać, choć oczywiście możesz, zwłaszcza jeśli chcesz nimi zachęcić kandydatów do składania dokumentów rekrutacyjnych. Możesz także wspomnieć o prowizjach, zniżkach lub innych atrakcyjnych dodatkach, które może otrzymać pracownik (na przykład karnet na siłownię).

  • Termin zakończenia rekrutacji

    Na końcu musisz także podać termin zakończenia rekrutacji, aby było jasne, że po tej dacie twoja firma nie przyjmuje już dokumentów. Pamiętaj także, by zaznaczyć, iż skontaktujesz się tylko z wybranymi osobami.