Jaki powinien być dobry manager?

Opiekun artykułu: pacholczak
Advertising
Jaki powinien być dobry manager?

Jaki powinien być dobry manager?

Aby nie przedłużać czasu, odpowiadam we wstępie jednym słowem, które najlepiej charakteryzuje dobrego managera – bezstronny. Kompetencja przełożonego nie może budzić żadnych zastrzeżeń. Żaden pracownik nie chciałby przecież ufać komuś, kto nie potrafi dowieść słuszności swoich racji, stwierdzeń i wymagań. Umiejętność koordynowania i organizacja pracy przy jednoczesnym szacunku dla zdania podwładnych to nie lada wyzwanie. Przeanalizujmy, co jeszcze powinno charakteryzować dobrego managera?

Advertising
Advertising
  • Szczerość managera

    Szczerość managera

    Cecha, której w największym stopniu oczekują od managera podwładni, to szczerość. Bez niej osoba postawiona na tak istotnym stanowisku nie wzbudzi zaufania, a za jej plecami pojawić się mogą pomówienia. Szczerość managera stawia go na wygranej pozycji, gdyż jedynie szczerych osób można i chce się słuchać. Przyjmowanie antagonistycznej postawy i podejścia do swojego zespołu nie rokuje dobrze.

  • Inspirujący lider

    Nie istnieje moment, w którym pracownik nie może rozwijać się dalej, bo np. osiągnął szczyt swoich możliwości i sukces, który zdążył go już zadowolić. Nierozwijający się i niezwiększający swojej efektywności zespół nie jest młody duchem, a takie warunki nie sprzyjają pomyślności w firmie. Aby tak się jednak nie stało, potrzebny jest manager, który będzie umiał motywować, przekonywać, by wydobyć maksimum możliwości z pracowników przy jednoczesnym zachowaniu tolerancji, lojalności i wiarygodności. Inspirujący lider potrafi zdiagnozować swoich podwładnych, tworzących zespół, obrać skuteczny plan działania tak, aby ich praca była twórcza, a myślenie kreatywne i owocne.

  • Czego nie może robić manager?

    Czego nie może robić manager?

    Wiedząc już po części, co manager może uczynić, by zostać uznanym za dobrego, zobaczmy, czego nie wolno mu robić. Demotywacja pracowników przez lidera jest niedopuszczalna. Do takich błędnych zachowań przede wszystkim zaliczyć można:
    * krytykę pracownika pozbawiającą go szacunku,
    * brak umiejętnych i konstruktywnych rozmów z pracownikami,
    * brak opanowania,
    * niekonsekwentne zarządzanie,
    * brak równego traktowania podwładnych,
    * niedotrzymywanie obietnic,
    * brak pochwał, nagród i możliwości awansu.
    To tylko kilka z tych działań, które potrafią cennych, doświadczonych i pełnych potencjału pracowników zniechęcić do działania. Każdy manager chcący odnosić sukcesy w zarządzaniu zespołem musi mieć na uwadze, że niekiedy jeden drobny gest czy słowo ma większe znaczenie niż niekonstruktywny monolog.