Jak poradzić sobie w nowej pracy?

Opiekun artykułu: tytus
Advertising
Jak poradzić sobie w nowej pracy?

Jak poradzić sobie w nowej pracy?

Wejście w nieznane środowisko zawsze rodzi niepokój. Przed podjęciem nowej pracy jesteśmy pełni obaw i dylematów. „Czy sprostam wymaganiom”, „Czy odnajdę się w nieznanym mi dotąd otoczeniu”, „Co zrobić, by mnie polubiono”? Stres związany z tytułową sytuacją towarzyszy każdemu i nie ma osoby, która przeszłaby przez tę drogę bez emocji. Ważne, by jednak nie stracić głowy. W artykule znajdziesz, nowicjuszu, kilka cennych porad, abyś w miarę możliwości zachował spokój i mógł zabłysnąć w nowej pracy.

Advertising
Advertising
  • Najważniejsze jest pierwsze wrażenie

    Najważniejsze jest pierwsze wrażenie

    Pierwszego dnia w pracy pamiętaj o głównej zasadzie, jaką jest optymistyczne nastawienie. Ludzie z uśmiechem na twarzy łatwiej zjednują sobie zaufanie innych. W Twojej głowie niech świta jednak myśl o tym, że właśnie zaczynasz nową pracę i oczekujesz związanych z nią pozytywnych rezultatów. Nie zapomnij o odpowiednim ubiorze. Pomimo że w firmie nie obowiązują określone z góry normy w zakresie ubioru, stawiaj na skromność. Nie stosuj dekoltów, obcisłych i krótkich spódnic oraz ostrego makijażu. Grunt to zaufanie do siebie i pewność. Jeżeli nie zaufasz swoim możliwościom, nikt ich nie zauważy.

  • Obserwuj, analizuj i pytaj

    Kilka pierwszych tygodni stwarza dla Ciebie warunki, które pozwalają na nazywanie Cię „swobodniej traktowanym”. W tym okresie musisz działać ze zdwojoną siłą. Obserwuj, analizuj i pytaj, później nie będzie Ci to już dane. Możesz zostać odebrana jako osoba bez kompetencji oraz taka, która nie jest w stanie sprostać powierzonym obowiązkom. Spróbuj w tych pierwszych tygodniach bacznie obserwować działanie firmy, pracę kolegów, relacje między nimi, zachowanie szefa i wszystkie drobiazgi, które mogą Ci się przydać później.

  • Wychodź naprzeciw ludziom

    Wychodź naprzeciw ludziom

    Onieśmielenie będzie niestety Twoim wrogiem numer jeden w nowych okolicznościach. Takich ludzi traktuje się, bez urazy, po prostu bezpłciowo. Będąc onieśmielonym, nie wyrobisz sobie marki w firmie i choćbyś miał spory potencjał, trudno będzie mówić o aprobacie ze strony współpracowników. Rada dla Ciebie: nie izoluj się. Przedstaw się głośno, odpowiedz na pierwsze pytania innych, a w każdej możliwej chwili bądź osobą dostępną do komunikacji.

  • Nie zapominaj o pracy

    Wszystkie powyższe wskazówki miały na celu wzmocnić Twoją psychikę i postawę w nowym otoczeniu. Nie możesz jednak zapominać, że jesteś w pracy i jesteś tam po to, aby pracować. Od pierwszych chwil interesuj się tym, co jest Ci powierzone w ramach pracowniczego obowiązku. W razie niejasności zawsze pytaj. Jeżeli czujesz, że nie podołasz czemuś w określonym z góry czasie, poinformuj o tym wcześniej. Wykazuj się kompetencją, solidnością, uczciwością i pomysłowością. Za taką postawę z pewnością czekać Cię będzie uznanie.

Popularne tagi
  • teatr
  • internet
  • dobre zachowanie
  • odpisywanie na wiadomości
  • naturysta
  • przygotowanie do oddawania krwi
  • skrzyżowane ręce
  • list oficjalny
  • kłopot
  • odpoczynek na plaży
  • wspólne jedzenie
  • agresja
  • znajomi
  • facebok
  • jazda na snowboardzie