Co może rozproszyć cię w pracy?
Co może rozproszyć cię w pracy?
Nie od dziś wiadomo, że bywają takie dni, kiedy nie chce nam się pracować. Spada nasza motywacja, kreatywność oraz efektywność, a co za tym idzie, szukamy różnych wymówek, aby się nie narobić. Bywa jednak czasem i tak, że jesteśmy zwarci i gotowi do pracy, a tu nagle coś nam przeszkadza, rozprasza, coś kradnie nasze myśli. Poniższy artykuł przedstawi ci najbardziej popularne „rozpraszacze”, jakie czekają na ciebie w pracy. Koniecznie staraj się przed nimi chronić!
Media społecznościowe
Niewątpliwie na pierwszym miejscu musiały znaleźć się media społecznościowe, które są złodziejami czasu i rozpraszaczami. Te osoby, które na co dzień pracują przy komputerach z dostępem do Internetu i nie są przez cały czas kontrolowane, mogą dać się skusić i włączyć Facebooka czy inny portal, a potem przeglądać go bez opamiętania. Pamiętaj, że nic się nie stanie, jeśli sprawdzisz swój profil po powrocie z pracy.
Telefon komórkowy
Obecnie nawet dzieci noszą przy sobie komórkę, a co dopiero człowiek dorosły. Zabieramy telefon wszędzie, nawet wówczas, gdy wychodzimy na kilka minut do sklepu, więc jest on także z nami w pracy. Napisanie jednego SMS-a trwa kilkanaście sekund, ale czasami przerywamy pracę co kilka minut, aby odpisać znajomemu czy partnerowi. Najlepiej więc wyciszyć albo wyłączyć komórkę, a zostawić włączoną tylko tę służbową.
Gry internetowe
To kolejna pułapka czyhająca na nas w Internecie. Nie stronimy od ulubionych gier, które wypełniają nasz czas wtedy, gdy w firmie jest spokojnie i nie mamy pilnych zadań. Powinniśmy jednak stanowczo z nich zrezygnować – podczas nudniejszych chwil w pracy warto poprawić swoje wyniki lub wizerunek u szefa i zająć się czymś naprawdę pożytecznym.
Bałagan
Bardzo potrafi rozproszyć także bałagan, a zwłaszcza zbyt dużo przedmiotów, gadżetów oraz akcesoriów leżących na naszym biurku. Postaraj się sprzątnąć wszystkie niepotrzebne rzeczy, pochować do szuflady akcesoria, których nie używasz na co dzień, artykuły piśmiennicze włóż do jednego kubka, aby nie walały się po całym blacie. Warto także zrobić porządek w naszym służbowym komputerze i pogrupować oraz posegregować wszystkie pliki oraz dokumenty – dzięki temu nie będziesz musiał niczego długo szukać i nie zmniejszy się twoja koncentracja.
Inni współpracownicy
Coraz częściej, zwłaszcza w dużych korporacjach, biura tworzy się w wielkich halach. Każdy pracownik ma wówczas swój boks, przedzielonym wąską ścianką działową od drugiego bosku lub nawet tylko biurka. Nie dość, że zatrudniony ma mało miejsca, to jeszcze słyszy każdy szmer oraz rozmowę swoich najbliższych sąsiadów. Jeśli wielość głosów oraz dźwięków rozprasza cię, powinieneś porozmawiać z pracodawcą. Być może pozwoli ci pracować ze słuchawkami założonymi na uszy. Dzięki temu będziesz mógł się „wyłączyć”.
Wielość zadań
Jeśli wziąłeś na siebie zbyt dużo obowiązków, trudno będzie ci się skupić na jednym zadaniu. Choć pewnie chciałeś dobrze, to przeceniłeś swoje siły i teraz nie wiesz, w co ręce włożyć. Robiąc jedno, już jesteś myślami przy drugim. Staraj się więc nie przesadzać i nie bierz na siebie zbyt wiele – w końcu nawet jeśli jesteś osobą bardzo zorganizowaną, wielość różnych wymagających zadań może cię przytłoczyć.