Jak używać sztuki perswazji?

Opiekun artykułu: kondit
Advertising
Jak używać sztuki perswazji?

Jak używać sztuki perswazji?

Sztuka ta towarzyszy nam nie od dziś. Przekonywanie dziecka przez rodziców jest przecież niczym innym. Na tym przykładzie widać, że nie musi być ona odbierana jako negatywna metoda nakłonienia i zjednania odbiorcy. Sztuka perswazji przydaje się w wielu miejscach i sytuacjach, nie tylko w biznesie. To, jak zostaniemy odebrani i czy ktoś pójdzie naszym tropem, w głównej mierze zależy od tego, jakim zamiarem będziemy się kierować i od efektu, jaki chcemy uzyskać. W osiągnięciu celu ważne jest, aby nie używać manipulacji, która jest bardzo źle postrzegana.

Advertising
Advertising
  • Świadomie i nieświadomie

    Świadomie i nieświadomie

    Przekonywanie do swojej racji niektórzy z nas mają jakby zakorzenione w sobie i są to osoby, którym trudno odmówić pomimo ewidentnie odmiennego zdania. Tacy ludzie robią to nieświadomie, po prostu mają przysłowiową siłę przebicia. Co jednak zrobić, gdy nie jest się takim? Świadoma sztuka perswazji wymaga dokładnie tego samego co nieświadoma, czyli naturalności. Każdy sztuczny chwyt będzie niósł duże ryzyko niepowodzenia, a nawet rozczarowania.

  • Sympatyczna gaduła

    Sztywny, pod krawatem, z wyuczoną formułką czy zacięciem w dążeniu do swojej racji nic nie wskóra. Dlaczego? Bo jest daleki od tego, by obdarzyć go sympatią. Wkupienie się w łaski odbiorcy udaje się jedynie wtedy, gdy między nimi nawiąże się nić sympatii. Sympatyczna gaduła może bowiem dużo więcej zdziałać na jakiejkolwiek płaszczyźnie, z którą wiąże się niezbyt lubiane pojęcie, jakim jest sztuka perswazji.

  • Niekiedy trzeba zrobić coś za darmo

    Bo liczą się czyny, nie słowa. Oferując coś, jesteś w stanie o wiele szybciej i skuteczniej wyegzekwować w formie rewanżu przychylenie się do naszego przekonania czy celu, który chcemy osiągnąć. I nie mówię tu o tym, że mamy działać z premedytacją, ale tworzyć dobre i prawe relacje bez manipulacji.

  • Tego jeszcze nie było

    Tego jeszcze nie było

    Niestety, większość z nas odznacza się charakterystyczną cechą, jaką jest chęć bycia lepszym od innych. Sugerując się tym w wielu dziedzinach życia, można w pewnym stopniu korzystać z tej dość nieatrakcyjnej cechy człowieka. „Tego jeszcze nie było”, „nikt tego nie miał”, „możesz być pierwszym”, „zdradzę ci w tajemnicy” mogą pomóc zaskarbić sobie odbiorcę. Metoda ta sprawdza się w życiu prywatnym oraz w biznesie.

  • Mowa ciała

    Mowa ciała

    Mową ciała jesteś w stanie nawiązać nawet najtrudniejszą relację z najtrudniejszym w świecie opornikiem. Twoja postawa ciała, gesty, ruchy oraz to, jak mówisz, jest w stanie zjednać odbiorcę. Musisz być tego świadomy, dlatego nie lekceważ swojego zachowania podczas rozmów, a wręcz przeciwnie, staraj się pewnymi technikami zdobyć zaufanie ludzi i nauczyć przechodzenia na Twoją stronę.