Jak lepiej zapamiętywać w pracy?

Opiekun artykułu: madzienka
Advertising
Jak lepiej zapamiętywać w pracy?

Jak lepiej zapamiętywać w pracy?

Znasz to uczucie, gdy masz wiele rzeczy na głowie i już naprawdę nie pamiętasz, czym w danej chwili miałaś się zająć? Chyba każdy to zna. Szczególnie wtedy, gdy praca wymaga od nas bycia w ciągłej gotowości i nieustępującej aktywności. Multum zadań, jakimi jesteśmy obarczani, to swego rodzaju znak czasów. Mogłabyś co prawda notować wszystko na karteczkach, lecz sama doskonale wiesz, iż w wielu przypadkach nie jest to możliwe. Gdyby zapisywać każde pomniejsze zadanie, to w tych karteczkach można by utonąć. Jak więc zorganizować sobie czas i lepiej zapamiętywać powierzone nam zadania?

Advertising
Advertising
  • Skoncentruj się na najważniejszym

    Skoncentruj się na najważniejszym

    W całej gamie informacji, które musisz zapamiętać, wybierz tę jedną, która będzie dla ciebie przewodnia. Dużo łatwiej jest bowiem zapamiętać ciąg wiążących się ze sobą faktów niż niepoukładaną chmurę myśli. Niech każda następna czynność wynika z poprzedniej. Ta pierwsza, najważniejsza myśl, powinna być wyrazista i łatwa do zapamiętania. Reszta może pojawić się w twojej świadomości dopiero po wywołaniu przez nią. To naprawdę działa!

  • Uporządkuj zadania

    Wszystkie czynności będą się dla ciebie wydawały łatwiejsze i mniej zajmujące, jeśli logicznie poukładasz je w kolejności. To znacznie lepsze rozwiązanie niż miotanie się między nimi i rozpaczliwe bieganie z kąta w kąt. Jeśli dobierzesz zadania w taki sposób, by pokrywały się ze sobą choć w najmniejszy sposób, to z łatwością wybrniesz z każdej opresji. Lepiej poświęcić parę minut na dobrą organizację, niż z marszu przystąpić do bezsensownego, energochłonnego zadania.

  • Zatrzymaj się na chwilę

    Często widzimy w telewizji różne programy, w których uczestnicy gryzą trawę, by tylko wyrobić się z zadaniem przed końcem ustalonego czasu. Zazwyczaj udaje się im to na sekundę przed, prawda? Nie daj się nabrać na ten trick. To, że w telewizji dominuje taki obraz działania, nie świadczy jeszcze o tym, iż ty również masz tak pracować. Lepiej jest zatrzymać się na chwilę, powtórzyć sobie w myślach, co masz zrobić, a na pewno to zapamiętasz i zrozumiesz.

  • Posprzątaj w swoim umyśle

    Posprzątaj w swoim umyśle

    Jakże miałabyś zapamiętać ważny komunikat od szefa, jeśli musisz pamiętać o tym, żeby odebrać dziecko wcześniej ze szkoły, zawieźć samochód do mechanika, upiec szarlotkę na swoje imieniny i zapłacić zaległe rachunki? Aby nie zawracać sobie tym głowy, zapisz sobie to w telefonie bądź kup kalendarz, który pomoże ci to wszystko uporządkować. Nie będziesz musiała o tym wszystkim pamiętać, bowiem po wyjściu z pracy po prostu przeczytasz, co masz zrobić. Spraw domowych nie warto przynosić do pracy. Niech praca będzie azylem od domu, a dom azylem od pracy.