Jaką nazwę wybrać dla swojej firmy?

Opiekun artykułu: sobota
Advertising
Jaką nazwę wybrać dla swojej firmy?

Jaką nazwę wybrać dla swojej firmy?

Każdy projekt, który planujesz, musi się jakoś nazywać. Czy zakładasz bloga, stronę WWW czy firmę, musisz nadać jej nazwę. Utworzenie takiej, która pomoże w przynoszeniu zysków i zapewni sukces, może sprawiać niemały problem. Pamiętaj, że znalezienie udanej nazwy dla swojej działalności to pierwszy ważny egzamin z Twojej kreatywności. Gdzie szukać inspiracji? Podpowiem w artykule.

Advertising
Advertising
Ostrzeżenia:

Pamiętaj, aby sprawdzić, co oznacza wymyślona przez Ciebie nazwa w innych językach. Wpadka językowa taka jak OSRAM w przypadku początkującego Kowalskiego z pewnością nie przyniesie ci sukcesu. W nazwie swojej firmy zapomnij o -polach, -ixach, -exach. To moda z lat 90.

Wskazówki:

Do nazwy możesz dołączyć charakterystyczny slogan, którym będziesz mógł podpisywać się tak jak na przykład Nike „Just do it”.

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza

    Jeżeli masz zamiar prowadzić jednoosobową działalność, będziesz funkcjonować na rynku jako osoba fizyczna, stąd wymogiem prawnym jest umieszczenie w nazwie firmy swojego imienia i nazwiska. Mogą one stać w dowolnym jej miejscu. Reszta nazwy jest dowolna i zależy tylko od Ciebie.

  • Kim będą Twoi klienci?

    Kim będą Twoi klienci?

    Określając swoją docelową grupę klientów, masz okazję wczuć się w ich potrzeby i spojrzeć na nazwę Twojej firmy ich oczami. Pamiętaj, że nazwa firmy musi określać jej osobowość i być powiązana z klientami. Czym? Taka, która charakteryzuje się celnością, przywołuje pozytywne emocje i skojarzenia, co przekłada się na miarodajny zysk i uznanie. Trochę psychologii, szczypta fonetyki i odpowiedni chwyt marketingowy okazują się najlepszymi doradcami podczas tego znaczącego dla przyszłości firmy tworzenia jej nazwy.

  • Nie ograniczaj nazwy

    Dobrze jest, gdy mówi ona o tym, co oferujesz. Jednak nie możesz skrajnie ograniczyć nazwy firmy do tego, czym teraz chcesz zabłysnąć. Będziesz się przecież rozwijał, a pamięć klientów pozostanie ta sama. Jeżeli zatem teraz zajmujesz się fotografią portretową, pamiętaj, że z czasem może zechcesz robić zdjęcia lotnicze. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś nazwie firmy pozwolił już teraz oddychać przyszłością. Zawsze możesz ją zmienić, lecz robiąc to, musisz szukać nowych klientów.

  • Pamiętaj o domenie

    Pamiętaj o domenie

    Tworząc nazwę firmy, nie zapomnij, że jeśli nie teraz, to później będziesz chciał założyć stronę internetową. Musisz zatem sprawdzić, czy nazwa, którą sobie upodobałeś, może być adresem WWW. Zrobisz to na każdej stronie sprzedającej domeny. Najbardziej powszechne to .com i .pl. Niestety, te rozszerzenia są trudno dostępne. Możesz pomyśleć o innych, które będą dla Ciebie charakterystyczne. Pamiętaj jednak, że zagraniczne domeny są o wiele droższe.

  • Krótka czy długa?

    Nazwa Twojej firmy musi być krótka. Po pierwsze, lepiej się taką zapamiętuje. Po drugie, dłuższe nazwy często nie mieszczą się w większości formularzy. Spójrz tylko na te i sam oceń: Onet, Google, Nokia czy Apple. Ponadto musi być to nazwa, którą łatwo jest wymawiać, pomimo że jest w obcym języku.

  • Gdzie szukać inspiracji?

    Możesz ich wypatrywać nawet w gwiazdach i kosmosie. Szukaj ciekawych słów w nauce, przyrodzie, historii, literaturze, sztuce i egzotycznych językach. Możesz sięgnąć aż w zamierzchłe czasy do ciekawych w brzmieniu mitologicznych imion. Musisz być oryginalny z dwóch powodów. Pierwszym może być niezgodność z prawem, gdy utworzysz nazwę przypominającą nazwę działającej na rynku firmy. Drugim, jeśli pierwszy ujdzie Ci płazem, pozostawi Cię w cieniu innych i być może bez sukcesu.