Życzenia świąteczne w biznesie – etykieta biznesowa

Opiekun artykułu: daaaria
Advertising
Życzenia świąteczne w biznesie – etykieta biznesowa

Życzenia świąteczne w biznesie – etykieta biznesowa

Boże Narodzenie to czas wysyłania życzeń nie tylko rodzinie i przyjaciołom, ale również współpracownikom oraz partnerom biznesowym. Jest to miły gest, który warto kultywować, ponieważ dobrze świadczy o kulturze firmy. W zależności od chęci i starań kierownictwa przedsiębiorstwa, życzenia mogą być wysyłane w tradycyjny sposób, jako kartka pocztowa, odpowiednio przygotowanym mailem lub umieszczane na stronie internetowej.

Advertising
Advertising
  • Zalety kartek bożonarodzeniowych

    Zalety kartek bożonarodzeniowych

    Kartki z życzeniami świątecznymi to przede wszystkim miły gest pamięci o drugiej osobie, jednak z perspektywy firmy utrzymującej różnorodne kontakty z kontrahentami mają one jeszcze inne znaczenie. Przede wszystkim prowadzą do zacieśnienia więzi z partnerami w biznesie, a ponadto przypominają o istnieniu firmy oraz pokazują, że każda współpracująca z firmą osoba jest cenna i pamiętana.

  • Odpowiednie kartki

    Odpowiednie kartki

    Kartki świąteczne można zakupić już w listopadzie. Jeżeli planuje się zakup większej ilości, można zamówić je w sklepie internetowym, gdyż wtedy cena będzie korzystniejsza. Ważne jest, aby kartki były ładne oraz dobrej jakości. Nieestetyczne lub wykonane z nietrwałych materiałów zamiast pomóc wizerunkowi firmy, tylko mu zaszkodzą. Może nawet pojawić się opinia, że przedsiębiorstwo lekceważy swoich biznesowych partnerów. Kartki można wybrać wśród dostępnych wzorów albo zamówić projekt, w którym zostanie wykorzystane logo firmy.

  • Osobiste adresowanie

    Osobiste adresowanie

    Im więcej kartek, tym bardziej czasochłonne jest adresowanie. Pojawia się nawet chęć wydrukowania adresów partnerów i klientów na kopertach, jednak nie jest to dobry sposób. Wydrukowany adres sprawi, że kartka stanie się bezosobowa i firmy, które ją otrzymają, potraktują ją niczym zwykłą makulaturę, lekceważąc nadawcę tak w podziękowaniach za życzenia, jak i w stosunkach biznesowych. Adresując kartki, trzeba pamiętać również o zwrotach grzecznościowych – „pan”, „pani”, „szanowny pan”, które podkreślają poważny stosunek do kontrahenta.Kartkę świąteczną najlepiej wysłać na adres firmowy. Życzenia, które znajdują się w kartce, można złożyć zarówno właścicielowi firmy, jak i jego pracownikom, którzy z pewnością poczują się docenieni.

  • Proste życzenia

    Proste życzenia

    Życzenia wysyłane do zaprzyjaźnionych firm nie muszą być długie ani szczególnie natchnione. Najważniejsza jest pamięć, życzenie tego, co dobre. Jeżeli samemu trudno coś wymyślić, można skorzystać z kilku gotowych, prostych wzorów: „Radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego i dostatniego roku z (nazwa firmy), „W uznaniu naszej długoletniej współpracy chcielibyśmy złożyć najlepsze życzenia z okazji Bożego Narodzenia i Nowego Roku”, „Firma (nazwa) składa życzenia szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku – energii i zapału do dalszych działań”. Wzorów życzeń jest znacznie więcej i z łatwością można znaleźć je na portalach internetowych, dopasowując je do okoliczności, a nawet profilu firmy, do której wysyła się kartkę świąteczną.

Popularne tagi
  • jak dekorować świece brokatem
  • jak wykonać świece woskowe
  • przyprawa do piernika
  • jak zrobić kartki świąteczne z motywem zimy
  • uszka z grzybami
  • przysmak
  • pocztówki
  • kapusta z grochem
  • ozdoby z papieru
  • rysunek
  • ozdabianie talerza
  • produkty papiernicze
  • samotne święta
  • jak udekorować mieszkanie na święta
  • jak złagodzić stres