Czego unikać, projektując stronę internetową?

Opiekun artykułu: avi
Advertising
Czego unikać, projektując stronę internetową?

Czego unikać, projektując stronę internetową?

Strony internetowe są projektowane przede wszystkim przez osoby, które znają się na tym, co robią. Jednak każdy musi od czegoś zacząć, a w trakcie takich ćwiczeń i nauki często pojawiają się błędy. Ich kultywowanie w przyszłości może skończyć się źle dla projektowanej strony internetowej, która nie odniesie sukcesu. Z tego powodu trzeba znać kilka najpopularniejszych błędów i wystrzegać się ich.

Advertising
Advertising
  • Niekorzystny adres strony

    Niekorzystny adres strony

    Nazwa strony internetowej, czyli adres domeny powinien być czytelny i niezbyt skomplikowany. Jeżeli tworzona strona dotyczy firmy albo jakiejś rzeczy, to właśnie jej nazwa powinna być użyta. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli nie tylko łatwo ją odnaleźć, ale i zapamiętać, co wpłynie na popularność strony. Często ludzie pamiętają tylko nazwę firmy, którą chcą odszukać. To powinno być wykorzystane i po wpisaniu jej w wyszukiwarkę na pierwszym miejscu powinna znaleźć się firmowa strona. Gdy nazwa jest za długa, nie kojarzy się z profilem firmy lub jest skomplikowana, jej popularność nie będzie wielka, a na tym właściciel strony może tyko stracić.

  • Brak jasnego celu

    Brak jasnego celu

    Nie ma nic gorszego dla strony internetowej, gdy po otworzeniu jej internauta zastanawia się: o co chodzi, o czym ona jest? Dobra strona od razu przekaże swój cel, poprzez podanie najważniejszych informacji dotyczącym firmy, instytucji, produktu. Strony nie są tworzone tylko po to, żeby być i kolorowo wyglądać. Mają wspomóc działania firmy, jeżeli użytkownik po spojrzeniu na stronę uzna ją za nieprzydatną, nie odwiedzi jej więcej. Do tworzenia strony internetowej trzeba przystąpić z określonym celem, co ma wyrażać oraz z planem przekazania tego w jasny, czytelny dla każdego sposób.

  • Nieprzydatne informacje

    Kolejnym błędem jest umieszczanie na stronie internetowej informacji, które nie są nikomu potrzebne. Zniechęcą one do odwiedzin, ponieważ ze strony nie będzie wynikało nic przydatnego. Dodatkowym błędem jest nadmiar tekstu. Ogólnie, powinno być go dużo, jednak musi być odpowiednio podany. Czytanie tekstów w Internecie różni się od tekstu w książce. Trzeba go podzielić na mniejsze fragmenty, akapity, kolumny zaopatrzone w tytuły lub w kilka zdań wprowadzenia oraz zdjęcia. Taki tekst jest łatwiej przyswajalny, jednak niezależnie od dzielenia, nie powinien zabierać zbyt dużo, pozostawiając odpowiednio dużo wolnej przestrzeni.

  • Czytelność strony

    Nieczytelna strona nie pozwoli na skorzystanie z jej zawartości. Użycie rażącego tła albo liter o takim kolorze, czarnego tła i ciemnych liter, wszystko to sprawi, że użytkownik nie będzie mógł odnaleźć interesujących go informacji. Dodatkową wadą jest umieszczanie zbyt dużej ilości zdjęć, które długo się ładują, oraz reklam, które będą sprawiały, że to, co ważne, zgubi się, a nawet spowoduje złość odwiedzających osób, które otwierają stronę w konkretnym celu i nie chcą oglądać poruszających się bannerów.

  • Brak kontaktu

    Brak kontaktu

    Wśród błędów na stronie internetowej, które wyjątkowo denerwują internautów, jest brak możliwości kontaktu z właścicielem strony. Brak numeru telefonu, poczty elektronicznej, skrzynki kontaktowej lub komunikatora internetowego jest bardzo irytującym błędem, powodującym utratę czytelników albo klientów, w zależności od profilu strony internetowej.